Monday, March 8, 2010

kau yang kukenali

Kamu pernah rasa tak, makin lama kamu mengenali seseorang itu, makin banyak yang kamu tak tahu pasal dia? Makin banyak kamu tanya, makin banyak persoalan yang timbul. Nak tanya salah, tak tanya salah. Jadi, sekarang ini, aku lagi banyak mendiamkan diri. Aku tak suka krisis.
Eventhough aku rase aku rase aku patot tegur bnda tuh, tp sekarang aku dah malas. Baik aku ambil langkah berdiam diri. Diam itu kan lebih baik dari cakap benda yang sia2.

Sebab aku tau, aku bukan penerima hakikat yang baik. Cepat je rasa nak marah. Aku degil dan kuat membantah. Jarang sekali nak mengalah. Aku bukan per perlu kan yang terbaik jadi dalam hidup aku.

Masa sekolah, aku sangat tak suka dengan subjek sejarah. Aku rasa subjek tu sangat berat dan sangat susah nak diingati. Ok, aku faham tuntutan belajar sejarah itu sendiri, supaya kita sedar diri dan ingat asal usul. Tapi nak buat camane, dah aku tak minat. Kau bagilah aku cikgu hensem lawa sekalipun, berterabur air liur & nak tercabut anak tekak mengajar kat depan, aku memang takkan fokus, sebab aku takde soul dengan subjek tu.

Kesannye, skang ni aku mls nk ingat sejarah2 hitam yang pernah berlaku dlm hubungn aku or hidup aku..aku sgt malas..malas dan malas...bagi aku, semakin aku pk aku telah cuba utk mengexplodekn otak aku..dahsyat kn?itulah aku. So, Biasenye aku akn ambil langkah tido bile aku cube menafikan aper yang aku nampak. Tak tau la it's gonna happen for how long. Tapi aku rase selesa camni sekarang. Aku da xpeduli da org nak cakap ape, let them be.

Sejak akhir2 nih aku terlalu rindu kan org yg berdekatan dengan aku. Aku akan cube carik mase utk dgn diorg. Especially psgn aku. Sebab kadang2 aku rase dia jauh sgt walaupn kitorg baru bertemu sebentar tadi. Aku akan cube buat yang terbaik untuk pasangan aku, family, kawan and hidupku.

*Tegurlah aku andainye engkau lihat sesuatu yang kurang enak pada zahir atau batinku. Mungkin aku akan paham apa fungsi orang yg terdekat dengan aku*

2 comments:

Anonymous said...

salam..
memang betul..kekadang kita terpaksa berkorban demi sesuatu hubungan..
tapi awak kena ingat dan sedar..biarlah apa yang kita korbankan itu berbaloi..
jangan disebabkan cinta, kita sanggup membutakan mata dan hati kita...
ingatlah..jika kita terlalu memendam..suatu hari nanti akan memakan diri kita sendiri..
dan apa yang kita takuti terjadi selama ini akan terjadi jua akhirnya...
kongsilah suka dan duka bersama pasangan kita...hargai sidia agar diri kita dihargai...wallahualam...

sh0r0z said...

thanks..yaw!!